mandag 27. august 2012

"Baby-hviskeren"




Sånn! :Endelig litt tid og ikke minst ORK  til å ta bilder. Og blogge.Har ikke hatt mye av noen av delene da jeg var gravid student, men nå har jeg da altså gått ut i mammapermisjon, og Roald har lovet å sove litt på formiddagen sånn at jeg kan pusle litt foran dataen ;) Begynner med noen ”Behind the scenes” bilder fra nyfødtfotograferingen til bebisen vår. Siden jeg er så heldig at en av mine beste venninder tilfeldigvis også er en av Norges beste nyfødtfotografer, så pakket vi inn lille Roald i bilen da han var10 dager gammel og dro til Tante Tanja i Tønsberg for å forevige ham. Min Kjære var med som assistent, og skiftet bleier i bilen som han aldri skulle ha gjort annet, bar stoler og kofferter og bamser og pledd og annet stæsj jeg ville bruke som rekvisitter, og hjalp Tanja der hun trengte det, mens jeg stabbet sakte bak med støle barsel skritt og tok, med mye strev,disse bildene. - Samt at jeg var ammehjelp da :)
Jeg har vært med på nyfødtfotografering før, da den lille nevøren min ble født, ( se bilder HER) og vet hvor tolmodig og flink Tanja er med disse bebisene, men denne gangen ble jeg om mulig enda mer imponert. -En ting er å ta bilder av nakne nyfødte babyer inne i et godt og varmt studio, men på denne shooten hadde vi blitt enige om å bare ta ute- i- naturen- bilder, som er noe helt annet. Det var veldig moro å se hvordan Tanja ( eller ”baby-hviskeren” som jeg nå kaller henne, hehe) klarte å holde Roaldsen vår blid og fornøyd gjennom flere timer med scene skifter, og to bytter av location. Han var hele tiden godt innpakket i myke varme tepper, hadde smokken i munnen og bysset og lallet til han sov søtt i den stillingen Tanja ville ha ham, og så var det Svooosh Svisshj bort med teppe og smokk, Knips Knips Knips, og så tilbake med teppe og kos – før han ante hva som hadde skjedd hihi :) Legger ved noen av resultatene her, og så kan flere bilder ses HER og HER. De ble helt fantastiske! –Også er jo Roald verdens vakreste baby –Helt Objektivt sett, så klart ;)























13 kommentarer:

  1. Først; gratulerer så mye med en skjønn gutt! -og så var det skrekkelig moro å se sånne behind the scenes-bilder :) Nydelige bilder både her og der :)

    SvarSlett
  2. Hipp hipp hurra for den vakreste gutten, hipp hip hurra som gratulasjon til foreldrene, hipp hipp hurra for at du har kommet i bloggmodus igjen Ingrid :-) Nå ble jeg kjempeglad!!! juhuuuu

    Ble straks andre tider ja gitt, en liten familie på tre og hverdagen vil aldri bli helt den samme. NYT hvert et sekund, for vips har han vokst deg over hodet, he he du tror det ikke nå sikkert, men sann mine ord! vips har arvingen vår blitt 19 og en synes da knapt tiden har rørt seg, en helt underlig følelse, men fin å.

    Skikkelig lekre bilder, og skjønner du nå har mye å rette kameralinsa mot :-) arti som Liv Johanne skriver med bak kamera bilder, ikke bare de glansede fine hele tiden. Love it.

    Ta godt vare på deg selv om dagen å, lov meg det :-) Varm varm Anneklem.

    SvarSlett
    Svar
    1. Heisann Anne! -Sier Hurra selv jeg (haha :) -For det har vært kjipt å ha så lite energi og være i så dårlig fysisk form som jeg har vært under svangerskapet. Deilig å føle at overskuddet kommer tilbake! :) Takk for gratulasjoner og klemmer. :) Right back at ya!

      Slett
  3. Vilka fina bilder - med ditt speciella ljus. Snyggt Ingrid.

    SvarSlett
  4. Dear Ingrid,
    how great to hear from you! I missed your wonderful photos!
    Is it your baby? So, so cute! And your photos - stunning!!!!
    My book is at first available in germany only, sorry! I hope we can make a english version , too!
    Wish you a wonderful day,
    Hugs
    Yvonne

    SvarSlett
  5. Yes thats my little baby :) And yes, he is very cute ;) Thank you Yvonne. And please tell me if the book comes out in english!

    klem ingrid

    SvarSlett
  6. Ah, these are so amazing Ingrid! I love all of the colors you captured, such a sweet baby boy. :)

    SvarSlett
  7. Så utrolige flotte bilder! Et herlig lys og deilige farger. Gratulerer med den vakre lille prinsen <3

    SvarSlett
  8. HER var du igjen!!! Nå lurte jeg fælt på hvor i alle dager du hadde vært, men forstår jo hvorfor når jeg leser denne bloggposten!!
    GRATULERER sååå mye med den herlige gutten!!!

    Gleder meg til blogginnlegg fra deg igjen, og å se de du allerede har postet :)

    Stor klem fra Stine

    SvarSlett